Twój newsletter przynosi Ci pieniądze czy frustrację?
Tak, wszyscy mówią, że trzeba budować bazę mailingową, bo algorytmy kapryśne i nigdy nie wiadomo, co czai się za rogiem w mediach społecznościowych.
Ale duża liczba subskrybentów nie jest gwarantem sukcesu. Trzeba jeszcze mieć plan na to, jak poprowadzić ich do właściwych ofert, by byli zadowoleni z oddania Ci swojego adresu e-mail.
Powiedzieć Ci, jak tego dokonać?
Newsletter niewiele pomoże biznesowi, jeśli nie towarzyszy mu strategia
Musisz wiedzieć, co, do kogo i po co chcesz powiedzieć. Nie tylko z szacunku do osób, które zapisują się do Twojej bazy (helou, nikt nie lubi dostawać nieadekwatnych wiadomości na skrzynkę). Ale też z poszanowania dla własnego czasu, energii i zainwestowanych pieniędzy. Bo newsletter to inwestycja – która powinna się zwracać w postaci uwolnionych zasobów i zwiększonych zysków. I napędzać Twój biznes, zamiast go blokować.
Więc jeśli nie masz pewności, że wiesz, jak mądrze go rozegrać, lepiej będzie zaufać osobom, które w e-mail marketingu widziały i wyklikały już prawie wszystko.
Założenie newslettera
Cel: zadbanie o Twój szybki i skuteczny start w świecie e-mail marketingu.
Jak to wygląda w praktyce:
Efekt: możesz zacząć budować swoją niezależną od zmiennych algorytmów bazę odbiorców, by sprzedawać bezpośrednio tym, którzy naprawdę są zainteresowani Twoją ofertą!
Inwestycja: 2000 zł netto
AUTOMATYZACJA SPRZEDAŻY
Cel: zwiększenie zysków ze sklepu online przez przypominanie obecnym (i niedoszłym) klientom o Twoich produktach i/lub usługach.
Jak to wygląda w praktyce:
- Przed spotkaniem zapoznaję się z marką i analizuję dostarczone źródła.
- Podczas 2h konsultacji układamy dedykowaną ścieżkę ogólną do odzyskiwania porzuconych koszyków oraz główną automatyzację posprzedażową. Dostajesz z niej zapis video wraz z notatką.
- W opcji z wdrożeniem i tekstami tworzę mechanikę automatyzacji oraz teksty, uwzględniając przy tym możliwości programu newsletterowego, osadzenie treści w programie oraz testy.
Efekt: zwiększamy Twoją szansę na sprzedaż większej liczby produktów, spada liczba porzuconych koszyków (i ilość uciekających przez to pieniędzy), a Twoi klienci mocniej wiążą się z marką.
Inwestycja:
- sama konsultacja: 2000 zł netto
- konsultacja z wdrożeniem i napisaniem tekstów maili do ustalonych automatyzacji: 3500 zł netto
UŁOŻENIE MECHANIKI KAMPANII SPRZEDAŻOWEJ
Cel: doskonałe przygotowanie się do kampanii, by ułatwić sobie jej rozpoczęcie, przebieg i szczęśliwe zakończenie, zdobywając po drodze nowych klientów i maksymalizując zyski.
Jak to wygląda w praktyce:
- Przed spotkaniem zapoznaję się z marką i analizuję dostarczone źródła.
- Podczas 2h konsultacji układamy harmonogram kampanii mailowej i omawiamy, co jest do zrobienia w każdym jej dniu. Dostajesz potem zapis video spotkania wraz z notatką.
- W opcji z wdrożeniem i tekstami otrzymujesz dodatkowo treść maili i ich zaplanowanie / ustawienie w programie newsletterowym.
Efekt: dokładnie wiesz, kiedy i jaki mail powinien zostać wysłany, by dotrzeć do odpowiednich odbiorców i zmienić się dla Ciebie w polskie złote.
Inwestycja:
- sama konsultacja: 3000 zł netto
- konsultacja z wdrożeniem i napisaniem tekstów: wycena indywidualna w oparciu o to, co wyjdzie na konsultacji.
SPRZĄTANIE NEWSLETTERA I STRATEGIA SEGMENTACJI
Cel: wzrost dostarczalności Twoich maili do osób, które są nimi naprawdę zainteresowane i dzięki temu zwiększenie obrotów.
Jak będzie wyglądała nasza współpraca?
- Po spotkaniu wstępnym i opłaceniu faktury otrzymasz ode mnie wytyczne potrzebne do przygotowania się do konsultacji – i mnie, i Tobie.
- Podczas konsultacji układamy automatyzację oraz strategię segmentacji. Dostajesz potem zapis video spotkania wraz z notatką.
- Po otrzymaniu od Ciebie elementów i informacji potrzebnych do finalnego wdrożenia automatyzacji, zrobię to w ciągu 14 dni roboczych.
Efekt: zwiększymy dostarczalność i otwieralność Twoich maili, a Twoja baza będzie zawsze na bieżąco aktualizowana i czyszczona z nieaktywnych użytkowników. Zadbamy także o segmentację, by wiadomości trafiały do naprawdę zainteresowanych ofertą – i napędzały Ci sprzedaż.
Inwestycja: 2500 zł
UŁOŻENIE LEJKÓW SPRZEDAŻOWYCH
Cel: poukładanie Twoich działań promocyjnych w kanałach komunikacji, z których korzystać, by zmaksymalizować zyski i zminimalizować wysiłek przy wprowadzaniu kolejnych produktów do oferty.
Jak to wygląda w praktyce:
- Przed spotkaniem zapoznaję się z marką i analizuję dostarczone źródła.
- Podczas 2h konsultacji patrzymy na Twój biznes holistycznie:
- sprawdzam ścieżki na Twojej stronie www, politykę prywatności i regulamin, a także poprawność formularzy zapisu do newslettera,
- omawiam zmiany, które należy wprowadzić na stronie www
- definiujemy punkty styku z marką i omawiamy mapy przepływu klientów/subskrybentów przez Twoje kanały,
- układamy strategię recyklingu treści,
- podpowiadam Ci nowe możliwości promowania Twojego biznesu
- wymyślamy pomysły na produkty i materiały do mediów społecznościowych.
- Dostajesz potem zapis video spotkania wraz z notatką.
- W opcji z wdrożeniem i tekstami otrzymujesz dodatkowo stworzenie mechaniki automatyzacji oraz treść potrzebnych maili i ich zaplanowanie / ustawienie w programie newsletterowym.
Efekt: zoptymalizujesz przepływ klientów w Twoich kanałach komunikacji, zautomatyzujesz proces zakupu, cross sellingu i upsellingu, a przez to zmaksymalizujesz sprzedaż i swoje zyski.
Inwestycja:
- sama konsultacja: 3500 zł netto
- konsultacja z wdrożeniem i napisaniem tekstów: wycena indywidualna w oparciu o to, co wyjdzie na konsultacji.
STAŁA WSPÓŁPRACA
Po prostu chcesz mieć newsletter z głowy i ograniczyć Twoje zaangażowanie w jego tworzenie do minimum?
Do wyboru masz w tej sytuacji dwie możliwości:
- raz w miesiącu spotkanie strategiczne w celu ustalenia tematów + napisanie i wysyłka newslettera 4x w miesiącu – od 2000 zł netto/mc
- stała praca przy newsletterze i kampaniach mailowych jako strateg e-mail marketingowy oraz opiekun techniczny newslettera – od 4500 zł netto/mc
W tej drugiej opcji do moich obowiązków należy:
- bieżąca obsługa newslettera,
- analiza statystyk raz w miesiącu,
- definiowanie wąskich gardeł i proponowanie rozwiązań,
- analiza kampanii sprzedażowych,
- doradztwo w zakresie strategicznej zawartości maili,
- wizualne zaopiekowanie newslettera,
- współpraca z copywriterem oraz grafikiem a także programistą,
- czuwanie nad przebiegiem kampanii mailowych.
Efekt: cieszysz się hulającym newsletterem przy minimum Twojego zaangażowania i wysiłku!
Jak może działać Twój newsletter po naszej współpracy?
Poczytaj opinie osób, których systemy pocztowe płoną (metaforycznie oczywiście) po tym, jak oddali mailing w nasze ręce.
Basia
@basiolandia.photography
Beata
@mojenawierzchu
Monika
@wyklikam.to
A może masz jeszcze jakieś pytania a propos dochodowego newslettera?
To jak, poklikamy?
Jeśli chcesz, byśmy zaopiekowali się Twoją stroną www, stworzyli dla Ciebie zarabiający newsletter, ułożyli lejki lub zbudowali fantastyczny sklep – umów się na rozmowę wstępną lub wyślij wiadomość.