||

10 pomysłów jak w kreatywny sposób odzyskać porzucone koszyki

21

Uwaga Kartkówka! Średnio porzucenie koszyka odpowiada za utratę:
a) 29%,
b) 52%
c) 75%
sprzedaży e-commerce.

Wierzcie lub nie, ale czasami to 75%! To całkiem duży przychód, który się wymyka. Ale nic się nie bój. Zaraz coś z tym zrobimy.

Za chwilę opowiem Ci o kilku kluczowych elementach, które powinny zawierać maile odzyskujące porzucone koszyki. Dzięki temu ponownie zaangażujesz ludzi i zaprosisz ich do kasy.

Zaczynamy?

Czym są wiadomości e-mail dotyczące porzuconych koszyków?

Wiadomości e-mail o porzuconym koszyku to zautomatyzowane kampanie e-mailowe, które są wysyłane wyłącznie w celu zwiększenia współczynnika konwersji sprzedaży poprzez ponowne zaangażowanie kupujących, którzy umieścili produkty w koszyku, ale opuścili je finalizacji zamówienia.

Możesz skonfigurować automatyzację na porzucony koszyk po zrobieniu integracji swojego sklepu z programem mailerlite. Mechanika działania jest prosta: potencjalny klient przechodzi na stronę kasy, ale tak naprawdę nie realizuje zamówienia. Wtedy automatycznie otrzymuje wiadomość e-mail z informacją o porzuceniu koszyka, aby przypomnieć mu o dokończeniu zakupu.

Po co zawracać sobie głowę wysyłaniem e-maili do kupujących, którzy czegoś nie kupili?

Ponieważ prawie jedna trzecia kliknięć e-maili z porzuconymi koszykami prowadzi do sprzedaży . To właśnie odzyskiwanie porzuconego przychodu.

Dlaczego kupujący w ogóle porzucają swoje koszyki?

Według badania przeprowadzonego przez Baymard Institute, najczęstszym powodem porzucenia koszyka (48%) są zbyt wysokie dodatkowe koszty. Innymi słowy, koszty wysyłki, podatki (jeżeli na sklepie używasz cen netto) lub inne opłaty są zbyt duże, aby uzasadnić zakup.

Blue Modern 3 Points Vertical Bar Chart Graph

Drugim najczęstszym powodem porzucania koszyka jest zmuszanie klientów do założenia konta (24%), a następnie długi czas dostawy (22%), brak zaufania (18%), długi lub skomplikowany proces płatności (17%), niemożność zobaczenia całkowitych kosztów z góry (16%), błędy strony www (13%), niezadowalająca polityka zwrotów (12%), niewystarczająca liczba metod płatności (9%) i wreszcie na samym dole listy; odrzucanie kart kredytowych (4%) (przez np błędy po stronie dostawcy szybkich płatności)

To mówi nam, że chociaż kupujący porzucają koszyki, powody, dla których odchodzą, leżą w dużej mierze w rękach sprzedawcy internetowego.

Co sprawia, że ​​mail będzie skuteczny?

Każda marka ma swój własny głos i styl, jeśli chodzi o e-mail marketing, ale wszystkie najskuteczniejsze szablony maili na porzucony koszyk składają się z tych samych pięciu elementów:

  • Informacje o porzuconych przedmiotach
  • Jasne wezwanie do działania (CTA)
  • Sposób skontaktowania się z Tobą
  • Referencje od zadowolonych klientów
  • Link do koszyka

Przyjrzyjmy się im z bliska.

1. Porzucone przedmioty

Przede wszystkim musisz przypomnieć swoim klientom, co po sobie zostawili. Nie bez powodu dodali produkty do koszyka. Możesz tutaj użyć języka straty. Zakładam, że sprzedajesz produkty, które realnie poprawiają komfort życia. Przypomnij im o tym!

2. Jasne wezwanie do działania (CTA)

Czytelny przycisk CTA to najważniejsza część wiadomości e-mail w sekwencji na porzucony koszyk. To 2-3 słowa, które zmuszają czytelnika do kliknięcia i sfinalizowania zakupu.

Wezwanie do działania powinno być łatwe do zauważenia dzięki łatwym do odczytania i praktycznym instrukcjom, takim jak „Sprawdź teraz”.

Więcej pomysłów na wezwanie do wezwania do porzucenia koszyka:

  • Dokończ swoje zamówienie
  • Zróbmy to!
  • Zobacz Koszyk
  • Odbierz ofertę teraz
  • Uzyskaj 15% zniżki
  • Wybierz darmowy prezent
  • Zamów teraz
  • Weź to do domu

3. Sposób kontaktu z Tobą

Może istnieć inny, dający się naprawić powód, dla którego Twoi klienci porzucają koszyki. Jeśli w e-mailu o porzuconym koszyku zamieścisz swoje dane kontaktowe lub formularz kontaktowy, subskrybenci mogą łatwo się z Tobą skontaktować i rozwiać wszelkie wątpliwości.

Możesz zdecydować się na umieszczenie tych informacji w stopce e-maila (np. numer telefonu, adres itp.) albo napisać jasne wezwanie do działania: masz watpliwości? potrzebujesz pomocy? Odpisz na tego maila!

4. opinie zadowolonych klientów

Ponad 93% kupujących online czyta opinie klientów, gdy mają do czynienia z nieznaną marką.

Ponieważ brak zaufania jest częstą przyczyną porzucania koszyka, dodanie referencji, recenzji lub postów w mediach społecznościowych w wiadomościach e-mail od zadowolonych klientów to społeczny dowód słuszności, który daje potencjalnym klientom dodatkową odrobinę pewności.

Po przeczytaniu pozytywnych opinii innych ludzi, osoby, które porzuciły koszyk, z większym prawdopodobieństwem dokonają zakupu.

5. Linki

Innym sposobem na umożliwienie nowym klientom robienia zakupów bez obaw jest umieszczenie linków: do zasad wysyłki i zwrotów, bezpośrednio do koszyka – im mniej klikania tym lepiej.

10 pomysłów na kreatywne maile

Większość e-maili o porzuconych koszykach jest nudna. Są to ogólne e-maile wyjaśniające, dlaczego czegoś nie kupiłeś. Zamiast nudnych i mało inspirujących e-maili, wyślij taki, który Twoi klienci faktycznie otworzą. Oto tylko kilka sposobów na tworzenie najlepszych e-maili o porzuconych koszykach.

Bądź kreatywna/ny

Kreatywność pomaga wyróżnić się wśród bałaganu. Napisz coś, co rozśmieszy ludzi, lub użyj przyciągających wzrok materiałów wizualnych, które przypomną czytelnikom, dlaczego wybrali Twój sklep internetowy.

1. Gra słów

Sprzedajesz akcesoria dla psów? Zacznij mówić językiem pupila! Użyj słów „przesiastycznie, a psierdziele, psijaciółka” itd. Na pewno zapadniesz w pamięć!

2. Gra obrazów

Masz jakąś maskotkę firmową? Alter ego? W kartonach24 jest to kartonowa ekipa. Jeżeli używasz takich elementów w komunikacji, koniecznie użyj ich również w sekwencji maili na porzucony koszyk.

3. od myślników

Postaw na prostotę! Spróbuj wymienić utracone korzyści od myślników. Albo w drugą stronę: pokaż co może zyskać. Ważne, żeby punktory nie były zwykłymi myślnikami. Pobaw się emotikonami, własnymi punktorami. Dla przykładu pokażę Ci kilka, które możesz pobrać z aplikacji Bitmoji:

IMG 8931
IMG 8932
IMG 8933
IMG 8934
IMG 8935
IMG 8938

Zaproponuj coś ekstra

Jest rzeczą oczywistą, że rabaty i promocje przemawiają do klientów, którzy nie są pewni, czy dokonać zakupu, czy nie – i wiesz, że kupujący jest już zainteresowany, jeśli doda produkty do koszyka.

Daj im powód, by wrócili koszyka! Powód, który uniemożliwia im odłożenie zakupu Twojego produktu, taki jak oferta rabatowa, kupon lub bezpłatna wysyłka.

4. Zniżka na kawę

Nie jestem zwolenniczką rozdawania rabatów na prawo i lewo, ale umówmy się – to moja strategia cenowa. I jako marketingowiec musze przyznać – zniżki działają motywacyjnie. Ustawiając sekwencje na porzucony koszyk możesz w ostatniej wiadomości zaproponować drobną zniżkę, która pozwoli zaoszczędzić.

5. Fizyczny gratis

Tutaj pole do popisu mają biznesy, gdzie królują produkty fizyczne. Sprzedajesz plannery? Jako „przynętę” zastosuj bezpłatny zestaw królowej planowania. Nie ważne, że będzie to długopis z logo firmy i do tego mininotes – liczy się nazwa i fakt, że jest to bezpłatnie.

6. bezpłatna dostawa

Idealna przynęta! Gdybym sprzedawała produkty fizyczne, w trzecim miejscu napisałabym: „no dobrze, widzę, że Twój koszyk dalej u mnie stoi. A co powiesz na to, że kurier Rysiek dostarczy Ci Twoje zamówienie za darmo? Wpisz kod KochamRycha i nie płać za dostawę” – jest prezent? jest zabawnie? jest skrócenie dystansu? Jest spora szansa, że zadziała 😉

Generuj pilność

Jeśli potrafisz stworzyć poczucie pilności, ludzie chętniej będą wracać do koszyków. Można to zrobić, oferując zniżkę za dokonanie zakupu w określonym przedziale czasowym lub umieszczając liczniki czasu w wiadomościach e-mail porzuconych koszyków.

Ważne jest, aby nie przesadzać z pośpiechem, w przeciwnym razie potencjalni klienci mogą zacząć odczuwać presję i zniechęcać się do kampanii e-mailowych. Oto kilka przykładów przyspieszaczy, które rekomenduję.

7. Zniżka ograniczona czasowo

Możesz dać np zniżkę na kawę, ale tylko jeżeli zamówienie zostanie złożone w ciągu 30 minut. Oczywiście czas, który podałam jest zależny od tego, jakie produkty sprzedajesz. Inny będzie dla osób sprzedających balsamy do ciała (tu można dać 30 min), a inny dla sprzętu komputerowego (tu potrzebujemy więcej rozbijania wątpliwości).

8. Twój koszyk wygaśnie

Idealny sposób na ponaglanie, gdy sprzedajesz produkty fizyczne lub np miejsca na eventy, a dodanie do koszyka blokuje produkt czy miejsce. Wtedy bez problemu możesz napisać, że „Twój produkt wróci na stan za godzinę”.

Wykorzystaj społeczny dowód słuszności

Społeczny dowód słuszności sprawia, że ludzie są bardziej skłonni do zrobienia czegoś, bo widzą, że robią to inni ludzie. Możesz to wykorzystać na swoją korzyść, umieszczając opinie klientów, posty z mediów społecznościowych i /lub recenzje w wiadomościach e-mail.

9. grafika z opinią

Chyba najłatwiejszy sposób, żeby dołączyć opinie do maila. Wystarczy przygotować w canvie szablon, osadzić opinię, pobrać i dodać do wiadomości email.

10. niech klient przemówi za ciebie

Pozwól wyrazić opinię ustami klientów. Niech opowiedzą o swojej przemianie, a Ty zacznij maila: A co ja Ci będę mówiła! Niech Beata Ci opowie: (tu wstawisz tekst)

Najlepsze praktyki wysyłania e-maili z porzuconym koszykiem

Oprócz atrakcyjnego projektu wiadomości e-mail i przyciągających wzrok tytułów, jest jeszcze kilka prostych wskazówek, o których należy pamiętać podczas tworzenia i wysyłania wiadomości e-mail z porzuconym koszykiem.

1. Wyślij wiadomość e-mail z porzuconym koszykiem we właściwym czasie

Czas wysyłania e-maili często zależy od branży, odbiorców i rodzaju wysyłanych treści. Ale jeśli chodzi o e-maile z porzuconymi koszykami, w rzeczywistości istnieje wypróbowany i prawdziwy, idealny czas wysyłania.

Wiadomości e-mail o porzuconym koszyku powinny zostać uruchomione max godzinę po porzuceniu koszyka.

Pozostawia to wystarczająco dużo czasu, aby upewnić się, że koszyk rzeczywiście został porzucony (a kupujący nie porównuje tylko produktów z innego sklepu w innej zakładce), ale nie pozostawia zbyt wiele czasu, aby potencjalny kupujący zapomniał o nas.

2. Oferuj wsparcie i/lub często zadawane pytania

Nowi potencjalni klienci zwykle boją się kupować w sklepach internetowych, których nie znają, więc ułatw kontakt, uwzględniając kanały obsługi klienta, takie jak e-mail lub numer telefonu .

Możesz także przewidzieć i wyjaśnić wszelkie wątpliwości niezdecydowanych kupujących, zanim jeszcze pomyślą o zapytaniu, umieszczając sekcję FAQ w treści e-maila. Często zadawane pytania mogą zawierać odpowiedzi na pytania takie jak:

  • „Ile czasu zajmuje wysyłka?”
  • „Jak mogę zwrócić przedmioty, których nie chcę zatrzymać?”
  • „Czy ten produkt jest wykonany z trwałych materiałów?”
  • „Czy ten produkt jest objęty gwarancją?”
  • „Czy istnieje okres karencji w korzystaniu z tej usługi?”
  • „Czy mogę otrzymać zniżkę za polecenie znajomego?”

 

3. dostosuj e-mail pod kątem urządzeń mobilnych

Ponieważ 85% osób używa smartfonów jako głównego urządzenia do sprawdzania wiadomości e-mail, lepiej upewnij się, że Twoje kampanie marketingowe są zoptymalizowane pod kątem urządzeń mobilnych.

Na szczęście w MailerLite, wszystkie newslettery są automatycznie responsywne. Oznacza to, że rozmiar wiadomości będzie automatycznie zmieniany na wszystkich urządzeniach, w tym na komputerach i urządzeniach mobilnych.

4. Testuj, zmieniaj i testuj ponownie

Są szanse, że nie stworzysz idealnej sekwencji e-maili z porzuconym koszykiem za pierwszym razem. Analizuj raporty e-mail dotyczące automatyzacji, aby zobaczyć, gdzie subskrybenci są zaangażowani (lub nie) i eliminuj tzw wąskie gardła.

Z każdą wersją automatyzacji wskaźniki odzyskiwania koszyków powinny rosnąć.

Odzyskaj utraconą sprzedaż

Niezależnie od tego, czy jesteś znaną na całym świecie marką e-commerce, czy prowadzisz małą firmę z domu, porzucenie koszyka zdarza się każdemu. Nawet jeśli sprzedajesz złote gęsie jaja, klienci nadal będą zostawiać produkty w koszyku.

Jeśli wysyłasz e-maile o porzuceniu koszyka, które nie działają, nadszedł czas, aby je ulepszyć.

3

Skorzystaj z gotowych szablonów automatyzacji, gdzie oddaję w Twoje ręce sprawdzony schemat automatyzacji, maile do uzupełnienia i chcecklistę, dzięki której nic Ci nie umknie!

Podobne wpisy