|

Czym są warunki automatyzacji i jak można z nich korzystać?

20

Kojarzysz taki wielki event, kiedy najlepsi z całego świata układają ogromne obrazy-konstrukcje z kostek domina? Setki godzin pracy i potem jeden ruch palcem i rusza machina. Podobnie sprawa wygląda z automatyzacjami. Jeden ruch, jedno zdarzenie wyzwala całą sekwencję.

W tym artykule omówię 10 wyzwalaczy, które znajdziesz w programie Mailerlite.

Po co w ogóle potrzebne są automatyzacje?

Budowanie Lejków za pomocą automatyzacji znacząco zmniejsza czas, który musisz poświęcić, żeby robić dobry email marketing.

Automatyzacja pomaga również:

  • zwiększać zaangażowanie
  • pielęgnować leady
  • personalizować wybory
  • skrócić cykle sprzedaży

Kiedy używasz wyzwalaczy automatyzacji do komunikacji z klientami, prowadzi to do bardziej naturalnej interakcji, co z kolei buduje zaufanie i napędza sprzedaż. W rzeczywistości wysyłane e-maile powodują 8 razy więcej otwarć i większe zarobki w porównaniu ze zwykłymi e-mailami.

Prawdopodobnie kojarzysz automatyczne e-maile transakcyjne, takie jak powiadomienia o założonym koncie w sklepie i podsumowania zamówienia. Ale jest o wiele więcej możliwości dostarczania cennych treści e-mail, takich jak kursy online, lead magnety dla nowych subskrybentów, rekomendacje produktów, kontynuacje sprzedaży do obecnych klientów itd. Wszystkie te czynności można zautomatyzować w oparciu o odpowiedni warunek.

Co to jest wyzwalacz automatyzacji?

Wyzwalacz wiadomości e-mail to zdarzenie, które automatycznie uruchomi przepływ pracy automatyzacji, gdy tylko to zdarzenie nastąpi. Wybór wyzwalacza (lub wyzwalaczy) to pierwszy krok w tworzeniu przepływu pracy automatyzacji.

Przykład

Załóżmy, że chcesz wysłać automatyczną wiadomość e-mail do nowych subskrybentów, gdy zarejestrują się, żeby odebrać jeden z Twoich Lead Magnetów. W takim przypadku należy wybrać wyzwalacz „Kiedy subskrybent wypełnił formularz”. 
Następnie dodajesz etap wiadomości e-mail, tworzysz sekwencję wiadomość e-mail dodając chwytliwe nagłówki.
Uruchomiona kampania e-mailowa zostanie automatycznie wysłana do każdego subskrybenta, który wypełni wybrany przez Ciebie formularz.
Tak właśnie działa Automatyzacja Powitalna.

Czym się różni planowanie wiadomości od wyzwalania automatyzacji?

Zaplanowane e-maile to także świetny sposób na optymalizację obciążenia pracą, ale to nie to samo, co automatyczne e-maile.

Wyzwalany email to email lub seria emaili, które są wysyłane, gdy subskrybent wykona jedno z maksymalnie trzech określonych działań (kilka wyzwalaczy początkowych jest możliwych w planach płatnych Mailerlite) określonych przez Ciebie. Na przykład kliknięcie linku i/lub wypełnienie formularza. Po skonfigurowaniu automatyzacji nie jest wymagane żadne działanie — subskrybenci sami uruchomią sekwencję, wykonując czynności wyzwalające.

Z drugiej strony zaplanowana wiadomość e-mail to pojedynczy, samodzielny newsletter, który konfigurujesz i planujesz wysłać w późniejszym terminie.

Przykłady wyzwalaczy e-mail w MailerLite

W MailerLite do wyboru jest 6 domyślnych wyzwalaczy i 4 wyzwalacze e-commerce. Przyjrzyjmy się im z bliska.

Wyzwalacz nr 1: Gdy subskrybent dołącza do grupy

„Kiedy subskrybent dołącza do grupy” to najpopularniejszy wyzwalacz automatyzacji. Grupy służą do segmentacji odbiorców. Korzystanie z tego wyzwalacza umożliwia wysyłanie automatycznych, ukierunkowanych wiadomości email do subskrybentów z określonych grup odbiorców. Wysyłanie subskrybentom treści, które są dla nich istotne, pomoże Ci zwiększyć współczynniki otwarć.

Ten wyzwalacz uruchamia się, gdy subskrybent dołączy do grupy wybranej podczas konfigurowania automatyzacji.

Jest to świetne rozwiązanie, gdy Twoi subskrybenci samodzielnie wybierają swoje grupy zainteresowań w formularzu rejestracyjnym (na etapie formularza można ustawić wybór grup, do których chcą dołączyć subskrybenci) , ankiecie emailowej lub na stronie rezygnacji z subskrypcji. Lub gdy chcesz ręcznie dodać subskrybentów do automatyzacji . Możesz wysyłać ukierunkowane wiadomości email do każdej grupy i dostosowywać lejek sprzedaży . 

Warunek w Mailerlite kiedy subskrybent dołączy do grupy

Wyzwalacz nr 2: Gdy subskrybent wypełni formularz

Jest to wyzwalacz automatyzacji, którego osobiście używam najczęściej. Przepływ pracy automatyzacji jest uruchamiany, gdy subskrybent wypełni wybrany formularz rejestracji, który utworzyłeś za pomocą MailerLite — niezależnie od tego, czy jest to popup, Landing Page czy formularz osadzony.

Warunek w mailerlite kiedy subskrybent wypełni formularz

Ten wyzwalacz umożliwia rozpoczęcie określonej akcji, gdy subskrybent kliknie link w jednej z Twoich kampanii e-mail marketingowych lub e-maili z automatyzacją. Po skonfigurowaniu przepływ pracy jest on uruchamiany po kliknięciu łącza w skrzynce odbiorczej przez subskrybenta.

Warunek w mailerlite kiedy subskrybent kliknie link

Wyzwalacz nr 4: Zaktualizowane pole

Dzięki zaktualizowanemu niestandardowemu polu może zostać wyzwolona automatyzacja. Działa to również wtedy, gdy niestandardowa wartość pola jest ręcznie aktualizowana w profilu subskrybenta, a nowa wartość jest zgodna ze zaktualizowaną regułą wyzwalania pola.

Wyzwalacz automatyzacji kiedy zostanie zaktualizowane pole niestandardowe

Wyzwalacz nr 5: Rocznica

Ten wyzwalacz jest idealny na specjalne doroczne wydarzenia, takie jak urodziny, rocznice ślubu. 
Aktywuje się, gdy subskrybent ma określoną datę w niestandardowym polu opartym na dacie. Rok jest ignorowany, więc kampania e-mailowa jest wysyłana corocznie i aktywuje tylko subskrybentów należących do wybranej grupy.

Zrzut ekranu 2023 02 12 o 09.23.35

Wyzwalacz nr 6: Dokładne dopasowanie daty

Ten wyzwalacz jest idealny do jednorazowych e-maili, które muszą zostać wysłane w określonym dniu, na przykład przypomnienie o ponownej aktywacji członkostwa lub kontynuacja po zakupie. 

Wyszukuje dokładną datę w niestandardowym polu typu daty. Dzieje się to automatycznie każdego dnia dla każdego subskrybenta i powtarza się raz. Uruchamia tylko subskrybentów należących do wybranej grupy.

Warunek początkowy w Mailerlite konkretna data

Wyzwalacze automatyzacji e-commerce

Oprócz tych 6 wyzwalaczy standardowych, są też 4 dodatkowe wyzwalacze, które są specjalnie stworzone dla osób posiadających sklepy internetowe.

Firmy mogą zintegrować swój sklep z MailerLite i skutecznie prosić o opinie po zakupie, polecać podobne produkty lub odzyskiwać koszyki, gdy klienci nie sfinalizowali zamówienia.


Wyzwalacz e-commerce nr 1: Porzucony koszyk

Jeśli masz sklep zintegrowany z MailerLite, możesz użyć tego wyzwalacza, aby odzyskiwać porzucone koszyki. 
Automatyzacja uruchamia się, gdy odwiedzający sklep podaje swój adres e-mail, ale wychodzi przed sfinalizowaniem zakupu. Te emaile są znane jako e-maile o porzuceniu koszyka i są świetne do utrzymania klienta i odzyskania potencjalnie utraconego przychodu. Ten przepływ pracy będzie uruchamiany za każdym razem, gdy subskrybent porzuci koszyk.

Warunek automatyzacji ecommerce kiedy subskrybent porzuci koszyk

Wyzwalacz e-commerce nr 2: Kupuje dowolny produkt

Ten przepływ pracy jest uruchamiany, gdy subskrybent kupuje dowolny produkt w Twoim sklepie i aktywuje się, gdy zakup jest zakończony (opłacony). 

Warunek poczatkowy ecommerce w Mailerlite, kiedy subskrybent dokonuje zakupu

Wyzwalacz e-commerce nr 3: Kupuje określony produkt

Ta automatyzacja jest aktywowana, gdy kupujący kupuje określony produkt w Twoim sklepie. Tworząc wyzwalacz, musisz wybrać ten konkretny produkt z połączonego sklepu e-commerce. Zakup musi zostać sfinalizowany (zapłacony), aby został aktywowany.

Wyzwalacz automatyzacji

Wyzwalacz e-commerce nr 4: Zakup z kategorii

Ta automatyzacja jest uruchamiana, gdy kupujący kupuje produkt z określonej kategorii. Podczas konfigurowania wyzwalacza wiadomości e-mail możesz wybierać spośród wszystkich kategorii dostępnych na sklepie. Każde zamówienie gotowego produktu (zrealizowane i opłacone) z wybranej kategorii uruchomi automatyzację.

Warunek automatyzacji ecommerce w mailerlite kiedy klient kupi z konkretnej kategorii

Zautomatyzujmy twój biznes

W moim sklepie możesz dostać gotowe szablony automatyzacji. Znajdziesz w nich nie tylko gotowe do wprowadzenia do Mailerlite schematy, ale również checklisty oraz gotowe wiadomości email:

Podobne wpisy