|

Newsletter jako narzędzie firmowe – buduj relacje i zarabiaj

Tytuł wpisu blogowego newsletter jako narzedzie firmowe buduj relacje i zarabiaj

Newsletter to forma biuletynu informacyjnego rozsyłanego w celu szerzenia informacji. Jakich? Czasami są to informacje o nowościach na sklepie, czasami tutorial, czasami dane techniczne czy badania. Od innych narzędzi do dzielenia się informacjami, takich jak blog czy social media, różni się tym, że dociera wprost do skrzynek Twoich odbiorców. E-mail marketing to dalej bardzo skuteczne narzędzie do budowania relacji i zarabiania.

Newsletter można przetłumaczyć jako „list z nowościami”. Zgadzam się z tym tylko w połowie, bo newsletter to coś więcej. Jak pewnie zdążyłaś/łeś zauwazyc, wiele odwiedzanych przez ciebie stron internetowych proponuje zapis do newslettera. Czasami po prostu na powiadomienia o nowościach, a czasami na naprawdę fajne newsletterowe listy. Newsletter odgrywa znaczącą rolę w kontakcie z klientem lub osobą zainteresowaną firmą czy tym o czym np. opowiadasz w social mediach.

Więcej o newsletterze pisałam w TYCH wpisach.

Newslettery pomagają tworzyć i podtrzymywać relacje z subskrybentami, a także budować poczucie wzajemnej lojalności i współpracy.

Różne rodzaje newslettera

Newsletter jako regularna komunikacja wysyłana do subskrybentów, którzy zapisali się do bazy newsletterowej, może wystepować pod różnymi postaciami. Mega istotnym jest, by subskrybenci otrzymywali dokładnie takie wiadomości, na jakie wyrazili zgodę podczas zapisu! Zatem — gdy prowadzisz bloga kulinarnego i obiecujesz przesyłać przepisy kulinarne — odbiorca nie będzie zadowolony z maili dotyczących wychowania dzieci (uwaga! może złożyć reklamację!) . Z drugiej strony — gdy subskrybent zapisuje się do newslettera, po to, żeby otrzymywać info o promocjach, prawdopodobnie nie będzie zainteresowany newsami z Twojej branży. Kiedy dobrze dopasujesz rodzaj newslettera do oczekiwań i zachowań subskrybenta— spełni on swoje zadanie i będzie w pełni legalny.

A jakie rodzaje newslettera możesz wykorzystać w swoim biznesie? Wyróżnić można newslettery sprzedażowe (z promocjami, wyzwaniami, webinarami, ebookami – wszystkim co ma za zadanie sprzedawać), np. cotygodniowe promocje dla subskrybentów. Taki mail skłania do zakupów, często też pozwala zwiększyć wartość pojedynczego koszyka zakupowego w Twoim sklepie online.

Innym typem jest newsletter edukacyjny czy informacyjny zwany też relacyjnym. Z takiej subskrypcji skorzysta subskrybent zainteresowany konkretną tematyką, pragnący poszerzać swoją wiedzę, śledzić nowości w branży. Dzięki takim wiadomościom zbudujesz relacje z odbiorcami, prowadząc skuteczny lead nurturing (Lead nurturing, po polsku zwany dojrzewaniem lub podgrzewaniem leadów, to bardzo skuteczna taktyka marketingowa.). Tak naprawdę możesz stworzyć własny model newslettera, który będzie najlepiej odzwierciedlał cel Twojej komunikacji, realizował cele (Twoje i subskrybenta) i odpowiadał na oczekiwania odbiorców (tak tak, stanie się etapem lejka).

jakie korzyści niesie ze sobą newsletter?

Przede wszystkim jest to przystępna i szybka forma utrzymywania kontaktu z subskrybentami oraz osobami zainteresowanymi firmą, najcześciej też bezpłatna. Poczta elektroniczna i docieranie do skrzynek odbiorców w dzisiejszym świecie daje tyle możliwości, że rezygnacja z wykorzystania tej metody może się niekorzystnie odbić na działalności firmy.

Co zyskujemy dzięki newsletterowi?

  1. Pozwala on nam zebrać dane o subskrybentach i na tej podstawie zbudować bazę potencjalnych klinetów. Mając już dane zainteresowanych naszą działalnościa subskrybentów, łatwiej do nich dotrzeć. Na bieżąco można im przypominać o firmie, sprawiać, że będą zainteresowani jej specyfiką i działalnością. Dzięki temu budujemy w świadomości internautów zapisanych do newslettera pozytywny obraz firmy i zapadamy im w pamięć.
  2. Newsletter umożliwia budowanie relacji z subskrybentem. Nie musi on być jedynie kanałem informacyjnym czy sprzedażowym. Można go wykorzystać, aby pokazać subskrybentowi, iż interesuje nas nie tylko jego portfel, ale i zadowolenie. Z pewnością miło będzie od czasu do czasu otrzymać jakiś tutorial czy bezpłatny materiał.
  3. Newsletter zwiększa sprzedaż – po wysłaniu newslettera zazwyczaj zwiększa się sprzedaż nie tylko jakiegoś konkretnego produktu, ale i sprzedaż ogólnie. Budujemy w kliencie poczucie lojalności i dajemy mu do zrozumienia, że o nim pamiętamy. Newsletter możemy więc wykorzystać nie tylko do reklamy określonego produktu. Dzięki profesjonalnie przygotowanemu newsletterowi , opartemu na długotrwałej relacji, a nie jednorazowej reklamie, możemy zwiększyć ogólną sprzedaż firmy.
  4. Newsletter umożliwia dzielenie się wiedzą z czytelnikami, a przez to budowanie swojego autorytetu. Jeśli dzięki temu określony internauta zainteresuje się naszą firmą, lub chociażby zatrzyma się dłużej na stronie internetowej firmy czy blogu, możemy uznać to za spory sukces.

Masz już newsletter?

Kliknij w grafikę i zapisz się na kurs!

21 ultradokładnych lekcji czeka na Ciebie na platformie kursowej!

Similar Posts