|||

7 ŚCIEŻEK AUTOMATYZACJI KTÓRE WARTO USTAWIĆ KIEDY SPRZEDAJESZ EBOOKA

19

Dawniej pisarze nie mieli łatwo. Jeżeli chcieli sprzedać swoje dzieła musieli nieustannie je promować. Zero wakacji, ciągłe pisanie. Na całe szczęście żyjemy w czasach, gdzie wiele rzeczy można zautomatyzować. To oznacza, że można przeprowadzić na autopilocie nie tylko kampanię premierową, ale również stałą kampanię sprzedażową.
Widzisz siebie pod palemką z koktajlem i ciągłymi powiadomieniami o sprzedaży?
To dobrze! Zanim zaczniesz się pakować, chodź zobaczyć 7 automatyzacji, które warto ustawić przed wyjazdem.

Sprawdź koniecznie💡

Jeżeli dopiero rozpoczynasz przygodę z email marketingiem, koniecznie sprawdź te artykuły:
👉🏻 Newsletter jako narzędzie firmowe – buduj relacje i zarabiaj
👉🏻 Chcesz zapomnieć o spamie? Zobacz jak poprawić dostarczalność
👉🏻 Jak pisać skuteczne CTA- czyli o wezwaniach do działania w email marketingu


1. Wyślij lead magnet i zadbaj o subskrybentów

Lead Magnety to bezpłatne (a od 1 stycznia 2023 musisz również wprowadzić opcję zakupu tegoż LeadMagnetu) materiały, których celem jest zachęcenie potencjalnych subskrybentów do zapisu na Twoją listę emailową.

Bezpłatny fragment ebooka to złoto dla autorów. Możesz wysyłać pierwszy rozdział, krótkie streszczenie lub inny wartościowy fragment, który zachęci do zakupu konkretnej pozycji z Twojego sklepu.

Nie ograniczaj się tylko do fragmentów prosto z książki. Napisałaś/łeś ebook o tworzeniu grafik? Prześlij checklistę projektu. A może coś o produktywności? Prześlij mini planer tygodnia.

Budując automatyzację możesz nie tylko śledzić otwarcia wiadomości, ale również sprawdzać pobrania. W kolejnych etapach skorzystaj z elementu SURVEY i zapytaj czy pobrany prezent był przydatny. Dzięki temu podzielisz swoich subskrybentów na tych, którzy dojrzeli do zakupu i na tych, których trzeba jeszcze podgrzać.

6

Chcesz zadbać o swój biznes i nauczyć się układać skuteczne lejki?
Dołącz do mojego kursu.
Gwarantuję, że moje spojrzenie na lejki przypadnie Ci do gustu 😉

2. Automatyzacja powitalna i segmentowanie subskrybentów

Automatyzacja powitalna to jedna z pierwszych automatyzacji, które ustawia się zaraz po stworzeniu newslettera. Jest mnóstwo różnych strategii jeżeli chodzi o automatyzację powitalną, więc zdecydowanie nie musisz zatrzymywać się na „dziękuję za zapis”.

W sekwencji powitalnej możesz stosować na listę osób zainteresowanych, informować o tym co aktualnie tworzysz i w zależności od reakcji Twoich subskrybentów, segmentować ich, a później stosować różne komunikaty w zależności od poziomu zaangażowania.

Możesz też stworzyć kilka formularzy zapisu (będziesz wiedzieć skąd pochodzą subskrybenci) i stosować w stosunku do nich różne komunikaty. Dla przykładu: jeżeli ktoś zdecyduje się na zapis po przeczytaniu Twojej biografii może to oznaczać, że potrzebuje więcej czasu na poznanie Cię niż osoba, która dołączy do listy oczekujących na ebooka, a jednocześnie ma już Twoje inne produkty.

wskazówka 💡

W płatnym planie Mailerlite (Advance) masz możliwość dodawania kilku warunków początkowych. Jest to o tyle wygodne, że nie musisz powielać automatyzacji. Działa to tylko w nowej wersji Mailerlite oraz w planie płatnym Advance.

3. Sprzedaż ebooka na autopilocie!

Masz już zebranych subskrybentów, którzy pobrali Twój Lead Magnet, zaangazowałąś/łeś ich. Czas sprzedać Twój ebook.

Zróbmy krótką 6-dniową symulację sprzedaży. Po każdym mailu sprawdzaj, czy dany subskrybent kupił, żeby nie wysyłać mu niepotrzebnie maili (w końcu wejdzie do automatyzacji posprzedażowej.

przykładowa sekwencja sprzedażowa 💶

Dzień 1

Poinformuj swoich subskrybentów, że wkrótce pojawi się coś ekscytującego. Uchyl rąbka tajemnicy. Może mały fragment, cytat lub okładka?

Dzień 2

Podziel się bardziej szczegółowymi informacjami o ebooku. Dobrą i znaną praktyką jest podesłanie np. spisu treści czy streszczenia (takiego, które umieszcza się na okładce z tyłu książki.

Dzień 3 i 4

To świetny czas, żeby docenić osoby w newsletterze! Promuj specjalną, przedsprzedażową lub premierową cenę tylko dla subskrybentów. Możesz też uruchomić specjalny kupon rabatowy lub… dać dodatkowy, niedostępny dla innych rozdział w postaci bonusu!

Dzień 5

Kontynuuj budowanie napięcia. Skorzystaj z FOMO i ogranicz specjalną ofertę do np 24h.

Dzień 6

Ogłoś premierę ebooka i kieruj subskrybentów prosto do kasy!

4. Pasywny dochód dzięki ciągłej sprzedaży

Raz ustawiona automatyzacja, doglądana raz na jakiś czas, może pięknie zarabiać pasywnie. Jeżeli chodzi o sprzedaż ebooków to pewnie przychodzi Ci do głowy tylko jeden model sprzedaży – jednorazowy.
a co jakby sprzedawać po rozdziale co tydzień? Modele subskrypcyjne robią furorę i szturmem zdobywają rodzime rynki. Może czas iść razem z postępem?

5. Automatycznie zbieraj opinie

Mowa oczywiście o starym dobrym dowodzie społecznym. Każda opinia jest na wagę złota. Nie tylko możesz ją później wykorzystać w kampanii sprzedażowej, ale również dowiesz się co było dobre, a co wymaga dopracowania. Pamiętaj, że o opinię warto zapytać najpóźniej w 14 dniu od dokonania zakupu ebooka.
Żeby nie generować niepotrzebnych kliknięć możesz zbudować ankietę w programie mailerlite i zamieścić w niej nie tylko pytania otwarte, ale również takie na klik.
Nie zapomnij o zgodzie na opublikowanie takiej opinii 🙂

6. segment zadowolonych klientów

W oparciu o wyniki w ankiecie (np. w formie gwiazdek) możesz segmentować klientów i wysyłać ich do kolejnych etapów lejka.
Jeżeli posiadasz potrzebne zgody możesz wysłać do zadowolonych klientów np. alternatywne, nigdzie nie publikowane zakończenie, przekierować do zakupu kolejnej części ebooka, podesłać fragment takiego, który dopiero piszesz.

7. lejki na autopilocie

A jakby tak napisać 52 wiadomości, ustawić sekwencję automatyczną i mieć z głowy?
Jeżeli treści, które tworzysz są wiecznie aktualne to czemu nie ustawić wszystkiego od razu. Jeżeli będziesz chciała/chciał później rozbudować taką automatyzację to na Instagramie pokazałam jak zrobić to dobrze (kliknij TUTAJ).

Dzięki takiemu systemowi napracujesz się raz, a cykl będzie działał sobie w tle podczas, gdy Ty będziesz zajmować się innymi rzeczami.

6

Chcesz zadbać o swój biznes i nauczyć się układać skuteczne lejki?
Dołącz do mojego kursu.
Gwarantuję, że moje spojrzenie na lejki przypadnie Ci do gustu 😉

Podobne wpisy