||

Jak stworzyć płatny kurs mailowy?

24

Wiedza to potęga! A jeśli masz wiedzę, którą chcesz się podzielić, możesz zamienić ją w źródło dochodu dzięki swojemu własnemu kursowi online.

A wiesz co jest najlepsze? Tworzenie kursu online jest prostsze niż myślisz. 

Kluczem do sukcesu są:

  1. Wykorzystanie swojej wiedzy i sprawienie, że ludzie się zapiszą
  2. Zaplanowanie kursu w oparciu o cele klientów
  3. Tworzenie kompleksowych i wartościowych treści kursu

Chodź, pokażę Ci jak stworzyć taki kurs w Mailerlite!


Po co tworzyć kursy online?

Firmy online przeżywają boom, a produkty cyfrowe, takie jak kursy e-learningowe, stają się coraz bardziej popularne. 

Jeśli potrzebujesz dodatkowych dowodów na temat korzyści płynących z tworzenia kursów online, oto kilka :

4 powody, dla których warto stworzyć kurs online👇

  1. Nauka online jest na topie: wartość rynku branży e-learningowej przekroczyła 315 miliardów dolarów w 2021 roku.
  2. Niskie koszty konfiguracji:  utworzenie nowego kursu nie zrujnuje Twojego portfela — zwłaszcza jeśli samodzielnie nagrywasz i edytujesz zawartość.
  3. Zostań autorytetem w swojej niszy: prowadzenie kursu online wyróżni Cię na tle konkurencji i wzmocni Twoją markę osobistą
  4. Generuj dochód pasywny:  po skonfigurowaniu kursu będzie on nadal generował dochód, podczas gdy Ty będziesz koncentrować się na innych częściach swojej firmy.

9 kroków do stworzenia kursu online

Masz ochotę stworzyć kurs online? Doskonale! Oto przewodnik krok po kroku, jak stworzyć kurs online.


Krok 1: Wybierz temat kursu 💡

Wybrany temat ma duży wpływ na sukces kursu, który stworzysz. Zacznij od takiego, który spełnia 3 poniższe kryteria

Wybierz temat:

  1. W którym masz doświadczenie
  2. Gdzie ludzie szukają odpowiedzi
  3. Za który ludzie są gotowi zapłacić

Rozwińmy trochę te podpunktyy.

Fachowość i autorytet 🎓

Aby stworzyć wartościowy kurs, musisz wybrać temat, w którym masz wysoki poziom wiedzy. Dla większości twórców kursów oznacza to stworzenie kursu, który odnosi się do ich pracy lub hobby, w którym są biegli. 

Wyobraź sobie kogoś, kto w ciągu dnia zajmuje się marketingiem w mediach społecznościowych, a w wolnym czasie fantastycznie robi na drutach. Podczas tworzenia kursu powinien przyjrzeć się tym dwóm obszarom.

Kiedy już określisz swoje obszary specjalizacji, pomyśl o konkretnych rzeczach w ramach tych szerszych przedmiotów, których możesz uczyć. Rozpocznij od małych tematów, które przynoszą wartość odbiorcom.

Trzymając się powyższego przykładu, może to zaowocować pomysłami na kursy, takimi jak:

Marketing mediów społecznościowych 

  • Jak zdobyć pierwszych 1000 obserwujących na Instagramie
  • Wskazówki dotyczące pisania w mediach społecznościowych, które kochają Twoi obserwatorzy
  • X kroków do stworzenia virala na TikToku

Robienie na drutach 

  • Mistrzowskie podstawy dziewiarskie
  • Przewodnik krok po kroku, jak zrobić na drutach kardigan
  • Jak robić na drutach wzory brioche

Potrzebujesz inspiracji do kursu?👇

Jeśli nie masz pewności, jakie rodzaje kursów możesz utworzyć, wyszukaj w Google lub odwiedź platformę taką jak Udemy, aby zobaczyć kursy tworzone przez innych przedsiębiorców w Twojej dziedzinie.

Duże zapotrzebowanie 📈

Mając już listę potencjalnych tematów, sprawdź, czy Twój pomysł nie jest problemem, z którym boryka się wiele osób. Możesz to zrobić, sprawdzając, czy ludzie szukają problemu w Google. 

Darmowy generator słów kluczowych Ahrefs to łatwe w użyciu narzędzie, które pokazuje liczbę wyszukiwań dla wybranego hasła. Po prostu wpisz problem, który rozwiązuje Twój kurs, w pasku wyszukiwania, aby zobaczyć, czy ludzie szukają słowa kluczowego.

Zrzut ekranu 2023 03 18 o 09.50.46

Powtórz ten proces dla wszystkich pomysłów na różne tematy, aby zobaczyć, które cieszą się największym zainteresowaniem. 

Ludzie są skłonni zapłacić 💰

Dowiedz się, czy ludzie są skłonni zapłacić za Twój pomysł na kurs, wyszukując płatne kursy o podobnej tematyce. Jeśli znajdziesz inne kursy, ludzie prawdopodobnie docenią zawarte w nich informacje na tyle, by za nie zapłacić. 

Wyszukiwanie w Google często wyróżnia płatnych konkurentów. Po prostu wyszukaj temat i słowo kluczowe, takie jak „kurs”.

Inną opcją jest udanie się na platformę płatnych kursów, taką jak Udemy czy Strefa Kursów, aby sprawdzić, czy istnieją podobne kursy. 

Te platformy są przydatne, ponieważ pokazują dokładnie, ile osób bierze udział w każdym kursie. 

Czy konkurencja nie jest zła? 🤔

To zależy. Czasami posiadanie konkurencji jest dobre, ponieważ pokazuje, że Twój pomysł może odnieść sukces. W wielu przypadkach gorzej jest, gdy nie ma konkurencji, ponieważ sugeruje to, że nikt nie zrealizował pomysłu (może nie było zainteresowania tematem?).

Trudno się wyróżnić, jeśli jest zbyt duża konkurencja. Ale dzięki odpowiedniej taktyce marketingowej możesz odnieść sukces. Omówię niektóre strategie, których możesz użyć, w dalszej części tego artykułu.

Dodatkowa wskazówka: wykorzystaj odbiorców 📊

Powyższe punkty zakładają, że tworzysz swój pierwszy kurs od podstaw. Jeśli masz już stronę internetową, listę e-mailową lub odbiorców w mediach społecznościowych, masz mnóstwo danych, których możesz użyć do generowania pomysłów na kursy. 

Na przykład:

  • Przyjrzyj się analityce swojej witryny, aby odkryć najpopularniejsze treści i tematy
  • Przyjrzyj się swoim postom w mediach społecznościowych, aby zobaczyć, które tematy wywołują największą interakcję
  • Przyjrzyj się wskaźnikom e-maili, aby zobaczyć, które tematy mają najwięcej kliknięć lub najwyższe współczynniki otwarć

Wszystkie te punkty pokazują tematy, którymi interesują się ludzie. Wykorzystaj to jako punkt wyjścia do opracowania pomysłów na kursy na pokrewne tematy. 


Krok 2: Zweryfikuj swój pomysł na kurs 🤔

Powyższe kroki dadzą Ci wyobrażenie o tym, czy Twój kurs ma potencjał, by odnieść sukces. Pójdź o krok dalej, pytając bezpośrednio odbiorców docelowych, co sądzą o Twoim pomyśle. 

Oto 3 strategie, które pomogą zweryfikować Twój pomysł:

  • Przedstaw swój pomysł w newsletterze: umieść ankietę w wiadomości e-mail, aby poznać opinie ludzi.
  • Przeprowadź szybką ankietę w mediach społecznościowych: przedstaw swój pomysł na kurs i poproś uczestników o reakcję „❤️”, jeśli zapiszą się od razu, „💡”, jeśli nie są pewni, lub „🤔”, jeśli chcą wiedzieć więcej”
  • Uruchom program pilotażowy przed kursem: Stwórz darmową, krótką wersję swojego kursu (popularne wyzwania). Następnie możesz przeprowadzić ankietę, aby zobaczyć, co ludzie myślą o programie.

Im więcej pozytywnych opinii uzyskasz, tym większe prawdopodobieństwo, że Twój pomysł będzie dobry. Nie zniechęcaj się negatywnymi opiniami. Weź te sugestie na pokład i wykorzystaj je, aby udoskonalić swój pomysł. 


Krok 3: Zidentyfikuj odbiorców 🔎

Po wybraniu tematu pomyśl trochę więcej nad grupą docelową. Zrób to przed utworzeniem kursu, aby dostosować treść do potrzeb odbiorców. 

Persony klientów to łatwy sposób na identyfikację odbiorców. Ta fabularyzowana wersja Twojego docelowego klienta zachęca Cię do głębokiego zastanowienia się nad motywacjami ludzi do podjęcia kursu. Pomaga w tworzeniu treści kursów, marketingu i ustalaniu cen.

Dołącz następujące informacje do swojej osoby. 

  • Cele: co dana osoba chce osiągnąć? 
  • Wyzwania: Z czym się zmagają?
  • Kanały: Gdzie spędzają czas online lub offline? 

Stwórz persony klientów dla każdej grupy osób zainteresowanych Twoim kursem. W stosownych przypadkach możesz dodawać lub usuwać informacje. 

Zauważ, że nigdzie nie pisałam o kliencie idealnym bo on nie istnieje. Powinny Cię interesować persony zakupowe, czyli 4 typy odbiorców, którzy trafią na Twój produkt.

Krok 4: Zaplanuj treść kursu 👀

Po zweryfikowaniu pomysłu na kurs i upewnieniu się, że będą na niego chętni, czas skupić się na treści. Zaplanowanie kursu zapewnia utworzenie programu wartościowego dla uczniów. 

Oto 5 kroków, które należy wykonać, planując kurs.

1. Zdefiniuj swój główny cel

Najlepsze kursy online mają jasny główny cel. To jest główna rzecz, której oczekujesz od uczestników. Powinien być konkretny i atrakcyjny dla grupy docelowej. 

Jasno określ swój główny cel. Jeśli nie możesz zdefiniować konkretnego celu, przemyśl ponownie powyższe kroki, aż będziesz w stanie lepiej wyjaśnić, czego chcesz, aby ludzie się nauczyli.  

Jednym z kursów, które znajdziesz w mojej ofercie sjest Kurs o Lejkach w biznesie. Ten kurs ma jasny cel: nauczenie ludzi, jak tworzyć lejki we własnym biznesie.

Po zdefiniowaniu głównego celu zaplanuj resztę kursu, aby upewnić się, że popycha ludzi w kierunku tego celu. 

2. Zidentyfikuj cele drugorzędne

Cele drugorzędne to rzeczy, których uczestnicy nauczą się, a które pomogą im osiągnąć główny cel. Pomyśl o wszystkim, czego musisz nauczyć uczniów, aby osiągnęli swój główny cel. 

Wracając do mojego kursu o lejkach: jednym z celów drugorzędnych jest nauka myślenia strategicznego.

3. Stwórz strukturę, która działa na rzecz tych celów

Teraz, gdy zdefiniowałaś/łeś swoje główne i drugorzędne cele, stworzenie struktury kursu powinno być dziecinnie proste — wiesz już dokładnie, czego masz nauczać. 

Typowy kurs jest podzielony na moduły i lekcje. Każdy moduł uczy szerokiego tematu, a każda lekcja uczy określonej części tematu. 

Lekcje i tematy muszą opierać się na tym, czego nauczałeś wcześniej. Zacznij od podstaw, a później przejdź do bardziej złożonych pomysłów. 

Najważniejsza wskazówka: zacznij i dopracuj 👇

Jest mało prawdopodobne, że od razu wymyślisz idealną strukturę kursu. Zacznij od ogólnego zarysu kursu, a następnie dodaj sekcje i poszczególne lekcje. Podczas przygotowywania kursu lepiej zrozumiesz, co należy uwzględnić, dodać lub usunąć.

4. Zaplanuj swoje lekcje

Gdy Twoja struktura będzie już gotowa, zacznij planować indywidualne lekcje. Podobnie jak w przypadku całego kursu, każda lekcja powinna mieć cele główne i (w niektórych przypadkach) drugorzędne. 

W tym momencie zastanów się nad formatem lekcji — wybierz taki, który najlepiej pomoże uczniom. 

W zależności od treści kursu lub lekcji może to być nagranie ekranu, wideo w stylu wykładu lub nagranie Twojej aktywności. W niektórych przypadkach najlepiej jest użyć tekstu lub dźwięku. 

Następnie możesz zaplanować strukturę lekcji i konkretne rzeczy, których będziesz uczyć. Możesz nawet zdecydować się na napisanie scenariusza. 

5. Dodaj oceny

Ostatnim punktem strukturalnym jest to, czy uwzględnić oceny. Quizy i testy to doskonały sposób, aby uczniowie mogli sprawdzić swoją wiedzę i zidentyfikować słabe punkty, które powinni ponownie przeanalizować. 

Możesz użyć swojego testu jako warunku certyfikacji. Nawet jeśli nie planujesz tworzenia certyfikatów, testy są dobrym sposobem na zmierzenie przez uczniów tego, czego się nauczyli. 

Krok 5: Kup sprzęt audio i wideo 🎬

A teraz najprzyjemniejsza część — nagrywanie treści! Ludzie będą płacić za kurs i poświęcać swój czas na naukę z Tobą. Powinieneś zrobić wszystko, aby Twój kurs był profesjonalny.

Dobrą wiadomością jest to, że sprzęt nagrywający jest bardziej dostępny niż kiedykolwiek wcześniej. W wielu przypadkach wystarczy Twój smartfon, aby stworzyć wysokiej jakości lekcje wideo. 

Aparat: Możesz działać smartfonem

Aparaty w smartfonach to świetna opcja dla osób z ograniczonym budżetem. Wiele telefonów może nagrywać wideo wysokiej jakości, które jest więcej niż odpowiednie do kursu online. 

Oświetlenie: najważniejszy czynnik jakości wideo

Oświetlenie jest ważniejsze niż aparat. Możesz mieć najlepszy aparat, ale jeśli masz okropne oświetlenie, Twój film będzie wyglądał źle, podczas gdy możesz uzyskać wysokiej jakości materiał na ograniczonym aparacie z przyzwoitym oświetleniem.

Jeśli masz ograniczony budżet i nie masz żadnych świateł, ustaw nagranie w pobliżu okna. Ta strategia ma pewne wady, takie jak poziom hałasu i brak możliwości kontrolowania rodzaju światła wpadającego przez okno, ale jest lepsza niż używanie typowego oświetlenia w domu lub pracy.

Jeśli chcesz zainwestować w oświetlenie, zadbaj o 3-punktową konfigurację, aby uzyskać profesjonalny wygląd swoich filmów. Czasy drogiego oświetlenia już dawno minęły. Możesz kupić 3-punktowe zestawy oświetleniowe na Allegro w naprawdę przyzwoitej cenie.

Dźwięk: wybierz mikrofon krawatowy

Dobry mikrofon to podstawa! Nie jest dobrze, jeśli ludzie Cię widzą, ale nie słyszą. Kup mikrofon krawatowy, ponieważ możesz go przypiąć do ubrania i obsługiwać bez użycia rąk. Kiedy startowałam używałam mikrofinu BOYA za 50 zł. Teraz używam RODE z przejściówką do iphona.

Oprogramowanie do edycji: istnieją dobre bezpłatne i płatne opcje

Davinci lub iMovie to dobre bezpłatne opcje edycji filmów z kursów. Adobe Premiere Pro i Apple Final Cut Pro to dobre profesjonalne opcje, jeśli masz budżet i myślisz, że będziesz korzystać z tych funkcji. Sama używam do montowania 70% materiałów Adobe Rush.

Statyw: Wybierz taki, który pasuje do Twojego aparatu

Potrzebujesz dobrego statywu. Rodzaj potrzebnego statywu zależy od aparatu — smartfon i lustrzanka cyfrowa wymagają bardzo różnych ustawień. Istnieje wiele statywów na mnóstwo budżetów dostępnych online.

Tło: Masz kilka opcji

Twoje tło jest istotną częścią profesjonalnego filmu. Możesz użyć zielonego ekranu, ale wymaga to czasu i umiejętności, a wyniki często nie są świetne. 

Dobrą alternatywą jest użycie kolorowego lub teksturowanego tła. Mogą one dawać świetnie wyglądające efekty i zwykle wymagają mniej pracy w postprodukcji niż zielony ekran. Istnieje wiele dobrych teł, które można kupić online, od ceglanych ścian po rustykalne drewno. 

Inną opcją jest sfilmowanie rzeczywistego tła, takiego jak biuro, kuchnia lub biblioteka. Ukryj kolorowe świetlówki w tle, aby scena wyglądała naprawdę fajnie. Możesz łatwo kupić je online.

👉Dobierz sprzęt do swojego kursu

Nie wszystkie kursy wymagają wszystkich powyższych urządzeń. Jeśli planujesz głównie nagrywać ekran, możesz sobie poradzić tylko z przyzwoitym mikrofonem i podstawowym oprogramowaniem do edycji wideo. Jeśli większość Twojego kursu obejmuje wideo na żywo, będziesz potrzebować więcej sprzętu, aby stworzyć profesjonalny kurs. 


Krok 6: Stwórz treść swojego kursu online 🎥

Zakończyłaś/łeś planowanie i masz cały potrzebny sprzęt, pozostała tylko jedna rzecz: tworzenie treści kursu. 

Dokładna treść, którą tworzysz, zależy od przedmiotu, kursu i uczniów. Ale jedyną rzeczą, na której powinieneś/powinnaś się skupić, jest tworzenie treści, które najlepiej odpowiadają Twoim celom edukacyjnym. 

Dobra lekcja ma zwykle następującą strukturę:

  • Przedstaw temat: wyjaśnij, jaki jest temat, czego uczeń się nauczy i dlaczego jest to ważne. 
  • Wyjaśnienie: To jest główna część Twojej lekcji. Przekaż uczniowi informacje, które obiecałeś we wstępie. 
  • Idąc głębiej: Dodaj dogłębny materiał kursu, który opiera się na wyjaśnieniu. Na przykład przewodniki krok po kroku, przykłady z życia wzięte lub kontrapunkty.
  • Działania: Rozważ dodanie działań, aby uczniowie mogli sprawdzić swoją wiedzę. 
  • Recenzja: Podsumuj lekcję. Powiąż to z tym, co dzieje się na następnej lekcji. 

Następnie możesz tworzyć materiały do ​​nauki wspierające każdą część lekcji. 

Może to obejmować:

  • Filmy instruktażowe , w których stoisz przed kamerą i omawiasz dany temat. 
  • Tutoriale krok po kroku przedstawiają dokładnie kroki, które ludzie muszą wykonać, aby osiągnąć cel. Mogą to być nagrania ekranu lub samouczki w stylu przez ramię. 
  • Zadania , które uczniowie powinni wykonać, aby sprawdzić swoje zrozumienie. Mogą to być arkusze robocze, quizy lub wyzwania w świecie rzeczywistym. 
  • Zasoby stron trzecich, takie jak artykuły z czasopism, podcasty, filmy z YouTube lub informacyjne posty na blogach, mogą zapewnić dodatkowy kontekst.
  • Twoje istniejące treści, takie jak posty na blogu lub filmy, mogą pomóc w wyjaśnieniu twoich punktów.

Nie ograniczaj się do określonego rodzaju treści. Oceń cele edukacyjne każdej lekcji i wybierz medium, które najlepiej pasuje. 

Krok 7: Hostuj swój kurs online 🤝

Świetnie! Twój kurs jest zakończony i gotowy do wypuszczenia w świat. Teraz musisz zdecydować, jak go udostępnić. 

Oto 4 świetne opcje:

  1. Samodzielny hosting na własnej stronie internetowej: Daje to największą kontrolę i swobodę, ale musisz mieć możliwość zbudowania i prowadzenia własnej witryny. Jeśli Twoja witryna jest zbudowana na MailerLite, możesz pobierać płatności za pomocą integracji ze Stripe, a następnie skorzystać z funkcji ochrony hasłem, aby mieć pewność, że tylko osoby, które zapłaciły, będą miały dostęp do treści kursu. 
    Jeżeli masz własną stronę www warto skorzystać z jednej z wtyczek LMS.
  2. Utwórz zautomatyzowaną serię e-maili: Dzięki programowi do mailingu możesz skonfigurować automatyczną serię e-maili zawierających treść Twojego kursu. Główną zaletą tego jest to, że nie ma potrzeby konfigurowania całej witryny: możesz po prostu udostępnić kurs bezpośrednio w skrzynkach odbiorczych odbiorców. 
  3. Skorzystaj z platformy kursów online: Korzystanie z platformy kursów online to prosty sposób na opublikowanie kursu online. Mam tutaj na myśli np. Kajabi.
  4. Ryneczki kursów online: Otwarte ryneczki, takie jak Udemy i Skillshare, mogą pomóc Ci dotrzeć do szerszego grona odbiorców. Platformy te mogą pobierać prowizję.

Krok 8: Zdecyduj o cenie 🤑

Cena produktu zależy od wielu czynników, w tym długości kursu, kwoty, jaką w niego zainwestowałaś/łeś , konkurencji i wartości dla odbiorców (no jeszcze podatki i ZUSy). Zobacz jak możesz sprzedawać swój kurs:

  • Bezpłatne: bezpłatne kursy działają dobrze jako magnesy wiodące, gromadząc potencjalnych klientów, którym możesz sprzedawać więcej . 
  • Jednorazowa płatność: Twoi klienci płacą za wszystko z góry, a następnie mają dożywotni (lub czasowy) dostęp do Twojego kursu online.
  • Subskrypcja : Ludzie mogą płacić co miesiąc lub co roku, aby ukończyć kurs. W tym modelu musisz stale tworzyć nowe treści, aby ludzie wracali.
  • Premium: ludzie mogą płacić dodatkowo, aby uzyskać dostęp do wersji premium kursu, na przykład, gdzie na koniec otrzymują certyfikat ukończenia.

Jeśli nie jesteś pewna/pewien, jak wycenić swój kurs, przejrzyj podobne kursy. Przeprowadź analizę średnich cen, a następnie eksperymentuj. Jeśli sprzedaż kursów jest niska, rozważ zaoferowanie zniżki dla pierwszych 100 zapisów, aby uzyskać opinie i referencje.

Krok 9: Promuj i sprzedawaj swój kurs online 📢

Ostatnim krokiem do stworzenia udanego kursu jest zareklamowanie go wśród odbiorców. Sprzedaż kursów to obszerny temat, a ja już i tak przeginam z długością tych wpisów 😀

Ale spróbujmy zrobić jakąś fajną listę.

  1. Zbuduj stronę internetową lub stronę docelową (landing page) dla swojego kursu. Jest Ci ona potrzebna po to, aby podkreślić zalety kursu i zachęcić ludzi do rejestracji/zakupu.
  2. Twórz Lead Magnety. Zaoferuj gratis, np. seminarium internetowe lub minikurs, które zachęcą odwiedzających witrynę do podania swoich adresów e-mail. 
  3. Użyj e-mail marketingu: użyj strategii marketingu e-mailowego, aby promować swój kurs wśród subskrybentów.
  4. Prześlij swój kurs na platformy innych firm. Witryny takie jak Udemy mają wbudowane grupy odbiorców, które mogą znaleźć Twój kurs.
  5. Wyświetlaj płatne reklamy. To skuteczny sposób na pokazanie kursu większej liczbie osób. Google Ads i Facebook Ads to główne platformy. 
  6. Nawiąż partnerstwa. Współpracuj z innymi twórcami, aby promować swój kurs. 
  7. Zbuduj swoją społeczność. Zbuduj grupę odbiorców w mediach społecznościowych, a następnie promuj swój kurs wśród tych osób. Twitter, Instagram i TikTok to dobre opcje. 

Po prostu wybierz opcje, które pasują do Twoich umiejętności, budżetu i dostępnego czasu. Użyj persony klienta utworzonej w kroku 3, aby znaleźć najlepsze miejsca do promowania swojego kursu i komunikatów, których powinnaś/powinieneś używać. 


Podobne wpisy