|||

Personalizacja ścieżek w lejkach biznesowych

23

„Czyny mówią więcej niż słowa” – znasz to zdanie, prawda? I nawet w świecie email marketingu przyjrzenie się temu, jak zachowuje się subskrybent da Ci znacznie więcej informacji niż jego słowa.

Niemal każde działanie podjęte przez subskrybenta może zostać wykorzystane do wysłania automatycznej, spersonalizowanej wiadomości e-mail. Możesz witać nowych subskrybentów, wysyłać ukierunkowane rekomendacje produktów, kontaktować się z klientami, którzy porzucili koszyki , zbierać opinie klientów i nie tylko.

W tym wpisie na blogu pokażę Ci, jak używać triggerów automatyzacji do tworzenia nowych grup docelowych w oparciu o zachowanie subskrybentów, co pozwoli Ci wysyłać ukierunkowane kampanie e-mailowe, które zapewnią wymarzone współczynniki konwersji.

Co to jest personalizowany e-mail marketing?

Personalizowany e-mail marketing polega na podzieleniu subskrybentów na różne segmenty lub grupy na podstawie określonych zachowań lub kryteriów (np. zaangażowania, danych demograficznych, zainteresowań itp.) w celu wysłania odpowiednich treści.

Na przykład: subskrybenci, którzy zarejestrowali się za pośrednictwem popupu promocyjnego reklamującego warsztaty internetowe na określony temat, mogą zostać dodani do grupy, która uruchamia automatyzację pełną powiązanych treści (komplementarnych, uzupełniających) dla subskrybentów, którzy są szczególnie zainteresowani tym tematem.

Kiedy podzielisz swoich subskrybentów według takich cech, uzyskasz wgląd w to, co im się podoba. W personalizowanych wiadomościach e-mail możesz umieszczać to, co Twoi subskrybenci już lubią i przemawiać bezpośrednio do ich zainteresowań, co spowoduje gwałtowny wzrost współczynników otwarć wiadomości e-mail i współczynników klikalności. 

Za pomocą narzędzi do marketingu e-mailowego, takich jak MailerLite, GetResponse, ActiveCampaign i innych, organizowanie segmentów odbiorców i wysyłanie ukierunkowanych wiadomości e-mail można całkowicie zautomatyzować.

A teraz zakładaj ubranie detektywa, bo czas zdecydować które cele i wybory subskrybentów będą Twoimi celami. Zastanów się, co chcesz osiągnąć, a następnie przeanalizuj działania swoich subskrybentów, aby dowiedzieć się, co pomoże Ci lepiej do nich trafić.

Im bardziej precyzyjny segment, tym łatwiej jest wysyłać bardzo trafne wiadomości.

segmentacjA behawioralnA

Załóżmy, że prowadzisz butik z trampkami. Rozsądne byłoby wysyłanie klientom e-maili promujących trampki dla kobiet.

Ale czy nie byłoby jeszcze lepiej, gdybyś pogrupował/pogrupowała wszystkie kobiety, które kupiły trampki Converse, w jeden segment i automatycznie wysłała/wysyłał im e-mail, gdy pojawi się nowy damski model Converse?

Trafność i czas wysłania tego typu behawioralnej wiadomości e-mail zaowocuje wyższym zadowoleniem klientów i zwiększoną sprzedażą, co sprawi, że Twoja firma wyróżni się wśród konkurencji, a Ty zyskasz środki na dalsze inwestycje.


Korzyści płynące z personalizacji w email marketingu

Personalizowanie wiadomości e-mail nie jest jakąś supertechniczną praktyką, którą znają tylko eksperci od marketingu. W kilku krokach możesz zacząć wysyłać takie wiadomości email i zobaczyć, o co tyle szumu! 

1. Zwiększone współczynniki konwersji 🎉

Kiedy ludzie otrzymują ukierunkowane kampanie, które są dostosowane do ich zainteresowań, są bardziej skłonni do zakupów! W rzeczywistości 72% konsumentów angażuje się tylko w spersonalizowane wiadomości. 

2. Spersonalizowana obsługa klienta 🤩

Każdy lubi otrzymywać wiadomości, które są dla niego istotne. Ukierunkowane wiadomości e-mail zapewniają dostarczanie treści ważnych dla każdej osoby. To z czasem zbuduje zaufanie. Tak tak, mam tutaj na myśli automatyzacje posprzedażowe.

3. Lepszy wgląd w klienta 🔍

Jeśli wysyłasz ukierunkowane treści do różnych grup swoich subskrybentów, możesz dowiedzieć się, czym się interesują. Może to pomóc w tworzeniu jeszcze bardziej ukierunkowanych treści w przyszłości.

4. Lepsza retencja klientów 🤝

Możesz użyć ukierunkowanego marketingu e-mailowego, aby wysłać kampanię ponownego zaangażowania dostosowaną do nowych produktów lub ekskluzywnych ofert do nieaktywnych subskrybentów (czyli inaczej automatyzację sprzątającą). Może to prowadzić do długoterminowej lojalności i powtarzalności transakcji, a na tym nam zależy.

5 głównych rodzajów wiadomości e-mail

Dzięki automatyzacji targetowanie e-maili staje się procesem dynamicznym. Kontakty są dodawane i przenoszone do różnych segmentów w miarę zbierania większej ilości danych.

Chociaż ukierunkowane kampanie e-mailowe mogą być wysyłane w oparciu o różne działania online, skupimy się na tych 5 cechach:

  1. Zainteresowanie
  2. Zaangażowanie
  3. Ostatni zakup
  4. Opinia
  5. Pochodzenie (zamieszkanie)

1. wiadomości e-mail według zainteresowań

Ta strategia kierowania wykorzystuje zainteresowania odbiorców do tworzenia osobistych, angażujących e-maili. Wielcy gracze, tacy jak Spotify i Netflix, cały czas używają tej metody do wysyłania zautomatyzowanych ukierunkowanych wiadomości e-mail.

Czy kiedykolwiek otrzymałeś coroczny e-mail podsumowujący Spotify, który zawiera najczęściej odtwarzane utwory i ulubione gatunki w danym roku? Spotify inteligentnie wykorzystuje te informacje, aby automatycznie przedstawiać Ci podobną muzykę lub informować Cię o nowych wydaniach.

Co wiesz o zainteresowaniach i zachowaniach zakupowych klienta docelowego? I jak możesz wykorzystać te informacje, aby zdobyć lojalnych klientów, dodać wartość, sprzedawać inne/więcej produktów?

Najprostszym sposobem, aby dowiedzieć się, czym interesują się Twoi subskrybenci, jest zastosowanie różnych grup do każdego formularza rejestracyjnego w zależności od tego, co oferuje dany formularz (różne lead magnety). Innym sposobem jest użycie wyzwalaczy linków (when subscribers clicks a link), które automatycznie grupują subskrybentów na podstawie klikniętych linków.

Na przykład, jeśli subskrybent kliknie link w newsletterze prowadzący do wpisu na blogu o samodzielnym tworzeniu lejków, może zostać automatycznie dodany do grupy zainteresowanych tworzeniem lejków i sprzedażą.

2. wiadomości e-mail według zaangażowania

Ta strategia polega na wysyłaniu ukierunkowanych wiadomości e-mail do subskrybentów, którzy zaangażowali się w Twoje kampanie e-mailowe. Na przykład, jeśli subskrybent kliknie określony link w wiadomości e-mail, możesz automatycznie uruchomić ukierunkowaną wiadomość e-mail na podstawie tego kliknięcia bez kiwnięcia palcem.

Odbywa się to za pomocą wyzwalacza automatyzacji „Kiedy subskrybent kliknie link”. Możesz także segmentować subskrybentów na podstawie ich zaangażowania, tworząc segment dla bardzo zaangażowanych subskrybentów, aby oferować im ekskluzywne oferty i możliwości dodatkowych zakupów lub segment dla nieaktywnych lub niezaangażowanych subskrybentów, aby wysyłać bardziej pielęgnujące kampanie ponownego zaangażowania (nazywamy to strategia tagowania i scoringu).

3. wiadomości e-mail ze względu na historię zakupową

Możesz użyć historii zakupów, aby przewidzieć przyszłe zakupy, których dokona klient. Możesz też obserwować wzorce zachowań klientów na różnych etapach ich podróży, aby oszacować, jakie jest prawdopodobieństwo, że dana osoba zrealizuje zamówienie.

Czy dana osoba kliknęła wezwanie do działania w wiadomości e-mail i umieściła produkt w koszyku? To pokazuje, że szansa na sprzedaż jest bardzo prawdopodobna. W przypadku porzucenia koszyka — gdy klient ostatecznie nie dokonuje zakupu — automatyczna wiadomość e-mail z przypomnieniem może pomóc w sfinalizowaniu zamówienia.

4. e-maile na podstawie opinii klientów

Szybkim i prostym sposobem na zebranie większej ilości informacji o klientach jest po prostu zapytanie! Doskonałym sposobem na to są ankiety.

Prostym sposobem jest wysłanie ankiety, w której klient jest pytany o swoje zadowolenie. Na przykład, gdy subskrybent kupuje określony produkt, możesz wysłać automatyczną ankietę e-mail z pytaniem, czy jest zadowolony z produktu i/lub poprosić go o wyrażenie opinii.

Blok ankiet w MailerLite umożliwia automatyczne segmentowanie subskrybentów na podstawie ich odpowiedzi. Następnie możesz użyć tych informacji do wysyłania ukierunkowanych wiadomości e-mail.

5. Ukierunkowane wiadomości e-mail według grupy demograficznej

Możesz kierować reklamy do subskrybentów poczty e-mail na podstawie ich danych demograficznych. Może to obejmować wiek, płeć, lokalizację lub inne informacje istotne dla Twojej niszy, takie jak data ślubu, poziom sprawności itp.

Na przykład, jeśli prowadzisz firmę zajmującą się planowaniem ślubów, możesz umieścić w formularzu pola, które wymagają od subskrybentów podania idealnej lokalizacji i daty ślubu, a następnie wysyłać e-maile na podstawie tych pól.

Dlaczego personalizowane wiadomości e-mail zdziałają cuda również w Twoim przypadku?

Wysyłając ukierunkowane wiadomości e-mail, pokazujesz, że rozumiesz potrzeby odbiorców i że jesteś gotów je zaspokoić. To z kolei buduje zaufanie i wzmacnia relacje. 

Łącząc segmentację list i automatyzacje, dostarczenie właściwej wiadomości e-mail do właściwej osoby we właściwym czasie jest łatwiejsze niż kiedykolwiek.

Chcesz stworzyć automatyczne lejki i zrozumieć ich działanie? Dołacz do kursu o lejkach w biznesie:

6

Podobne wpisy