|||

7 elementów, które musi zawierać strona One time offer

28

O tym, co to jest i jak działa one time offer pisałam w TYM artykule blogowym. Dzisiaj pójdziemy krok dalej i przyjrzymy się budowie strony, która będzie prezentowała naszą ofertę.

Myśl jak strateg

Najlepiej wychodzi mi tłumaczenie na przykładach, dlatego zaczniemy od OTO, które pojawia się po potwierdzeniu zapisu na newsletter.

1. Atrakcyjny formularz zapisu

Jeżeli Twój formularz nie będzie skuteczny to tak naprawdę niewiele osób zobacz Twoją ofertę. Żeby go uatrakcyjnić zadbaj o wygląd, spójność wizualną, przestrzeń. Zobacz jakie dane zbierasz (stawiaj na minimalizm!) i czy proces jest intuicyjny i zgodny z prawem!

Jeżeli Twój formularz jest popupem to zadbaj, żeby pokazywał się tam, gdzie powinien (absolutnie nie może wyskakiwać na stronie produktu, koszyka i zamówienia!).

2. Lead magnet

Nie od dzisiaj wiadomo, że atrakcyjny lead magnet zwiększa prawdopodobieństwo zapisu do newslettera. A im więcej osób przejdzie proces zapisu, tym więcej zobaczy stronę z ofertą!

Pamiętasz, jakie trzy cechy musi posiadać dobry Lead Magnet? Musi być konkretny, szybki do wdrożenia i taki, gdzie szybko widać efekty.

Zastanów się co to może być w Twojej branży! No i nie zapomnij o omnibusie (dane stawiamy na równi z pieniędzmi i odbiorca musi mieć wybór, czym chce zapłacić)

3. Informacja o wysłaniu lead magnetu

Przechodzimy już na stronę z ofertą. Zanim ją przedstawisz pamiętaj, żeby poinformować o tym, że prezent został wysłany na skrzynkę. W końcu taki był pierwotny cel, prawda?
Możesz napisać np.: Dziękuję za zapis! Obiecany prezent już do Ciebie leci, ale zanim zamkniesz tę stronę, zobacz co dla Ciebie przygotowałam

4. Zegar odliczający czas

Jedną z cech one time offer jest ograniczenie czasowe. Dlatego na stronie ofertowej MUSI znaleźć się zegar. I uwierz mi – nie wystarczy powiedzieć, że za 30 minut szansa na zakup minie. Licznik jest elementem NIEZBĘDNYM, przyspieszającym decyzje zakupowe.
Licznik umieszcza się (w zależności od długości strony ofertowej) w kilku miejscach. Najlepiej, żeby był widoczny na pierwszym wyświetlanym po potwierdzeniu zapisu ekranie, a następnie po każdym argumencie sprzedażowym i na dole nad ostatnim call to action.

5. niska cena

Kolejnym elementem typowym dla one time offer jest niska, niesamowicie atrakcyjna cena. Ceny OTO wahają się od 9 do 97 zł. Jeżeli produkt, który oferujesz dostępny jest w stałej sprzedaży to oferując go w OTO, cena naprawdę będzie grała rolę.
Ustalając cenę pamiętaj również o tym, że z dużym prawdopodobieństwem nikt nie kupi od Ciebie produktu jeżeli Cię nie zna. Żeby oferta zadziałała na tzw. zimną grupę odbiorców musi być absurdalnie tania. A w czasach gdzie mamy paprykę po 25 zł bardzo łatwo o taki argument 😉

6. pokaż ofertę tylko jeden raz

OTO powinno się wyświetlać jeden jedyny raz, po spełnieniu określonych warunków. Po tym, jak odliczanie na stronie się zakończy powinna wyskakiwać strona z informacją, że czas na zakup już minął.

7. Niech oferta nawiązuje do lead magnetu

Układając lejki i ścieżki klientów z moimi klientami zawsz podkreślam, jak ważna jest spójność. Wyobraź sobie, że zapraszam Cię do zapisu do newslettera, gdzie do odebrania masz ebook z 10 przyrządami, które są potrzebne przy wyrobie świeczek, a jako OTO pokazuję Ci kurs szybkiego czytania. Nie ma to sensu, prawda?
Niech OTO będzie czymś więcej niż Lead Magnet i wstępem do sprzedaży głównego produktu.

Podobne wpisy