Jak czytać statystyki Newslettera?
Jeżeli pierwsze kroki z Newsletterem masz już za sobą to jestem pewna, że ten artykuł Cię zainteresuje.
W email marketingu istnieje szereg wskaźników, które są analizowane po każdej wysyłce wiadomości. Poniżej opiszę Ci kilka najważniejszych i… mam nadzieję, że będziesz zwracać na nie uwagę.
wskaźnik otwarć
Po angielsku Open Rate, możesz spotkać też pod nazwą współczynnik otwarć. Najczęściej wyrażony w procentach. To stosunek liczby otwarty wiadomości do wysłanych. Prościej mówiąc – pokazuje ile osób spośród tych, do których wysłałaś/łeś wiadomość ją otworzyło.
Wskaźnik kliknięć
Po angielsku Click to rate (CTR) znany także jako współczynnik kliknięć. Druga zaraz obok otwieralności wartość, którą mocno śledzimy. Daje ona obraz zaangażowania Twoich odbiorców, gdyż pokazuje ile % osób kliknęło w jakikolwiek link, który dołączyłaś/łeś w wiadomości. Jest to stosunek kliknięć do ilości wysłanych wiadomości.
Stosunek kliknięć do otwarć
Ten parametr, oznaczany jako CTOR, pokazuje ile osób spośród tych, które otwarły wiadomość, również ją kliknęło. Analizując ten parametr możesz sprawdzić np. gotowość zakupową subskrybentów i w zależności od ich zachowania (kliknął, nie kliknął, kupił, porzucił koszyk) personalizować dalszą ścieżkę.
Ten parametr potwierdzi też, jak angażujące treści tworzysz. Im lepiej napisany email, tym ten parametr wyższy.
Liczba subskrybentów
Ten parametr śledzę tylko z jednego względu – żeby nie przekroczyć progu przejścia na następny pakiet cenowy w newsletterze. Wtedy sprawdzam bazę, usuwam zduplikowane kontakty, puszczam automatyzacje aktywizujące.
Liczba subskrybentów z danego formularza
I to już bardzo ważny wskaźnik! Bo pokazuje, które miejsce konwertuje najlepiej. A formularz możesz umieścić w stopce, wpisie blogowym, na stronie głównej, w wiadomosci po zakupie. I warto to sprawdzać i analizować.
Liczba osób, które się wypisały
Mega ważny parametr, który często jest pomijany. Po co go monitorować? A po to, żeby poznac przyczynę wypisywania się z Twojego newslettera. W większości programów możesz poprosić o feedback po wypisie. Do tych statystyk również warto zaglądać.
To takie moje top 6. Warto analizować te parametry zarówno w stosunku do pojedynczych wysyłek, jak i w skali tygodnia czy miesiąca.
Mam nadzieję, że artykuł trochę zmotywuje Cię do zaglądania do newsletterowych statystyk.